Internet-IPv6Sisältöä ladataan internetiin enemmän kuin koskaan aikaisemmin, eikä vauhti näytä hidastuvan. Ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa netissä, mikä luo jatkuvan kehän; mitä enemmän ihmiset vierailevat sivuilla, sitä enemmän sisältöä sinne ladataan. Mitä enemmän sisältöä taas löytyy, sitä enemmän ihmiset löytävät sivulle ja haluavat vierailla sillä kerta toisensa jälkeen.

Internetin suosion lisääntyessä tarvitaan myös runsaasti erilaista tietoa näkyville. Esimerkiksi keski-ikäisten löytäessä sosiaalisen median eivät esimerkiksi poikabändeihin liittyvät artikkelit ole enää olennaisia. Tälle uudelle kävijäryhmälle on löydettävä osuvat kiinnostuksen aiheet, jotka tuovat heidät takaisin. Samalla avautuu ovi saada omalle sivustolle tykkäyksiä, käyttäjiä, seuraajia ja palveluiden tai tuotteiden ostajia. Yritykset ja sivujen ylläpitäjät pyrkivätkin tuottamaan uutta sisältöä sivuunsa liittyvistä aiheista jatkuvasti erilaisilla keinoilla.

Yritykset voivat jopa palkata väkeä pelkästään sisällön tuottamiseen. Kaiken sisällön ei ole hyvä olla mainoksia tai esittelyjä yrityksen tuotteista, vaan henkilökohtaisia ja koskettavia tarinoita tarvitaan. Tässä voidaan hyödyntää myös kuluttajien kokemuksia. Esimerkiksi rullatuoleja mainostava yritys voi toteuttaa sisällön monilla eri tavoilla. Yksi tapa voi olla kuvamainoksen lataaminen sivustolle, jossa samalla esitellään uusimman mallin ominaisuudet. Toinen tapa on kirjoittaa postaus asiakkaan kokemuksesta tuotteen parissa, esimerkiksi siitä, miten kyseisen tuotteen käyttö on helpottanut elämää. Postaus voidaan myös tehdä esimerkiksi kuvaamalla tapahtuma, jossa kyseinen rullatuoli lahjoitetaan sitä tarvitsevalle. Erityisesti koskettavissa tarinoissa ei välttämättä edes kannata käyttää minkäänlaisia myyntiin liittyviä puheita,vaan antaa tarinan kertoa itse itsensä. Samalla katsoja luo oman mielikuvansa yrityksestä ja sen tuotteista, vaikkei myyntipuhetta ollutkaan.

Myös yksityishenkilöiden lataama sisältö on ennennäkemättömän monilukuista. Esimerkiksi kuvia ja videoita ladataan vuosittain miljoonittain, ja sisällön avulla myös tavallisesta kansalaisesta voi nousta digiajalla kuuluisuus. Monet bloggaajat tai sosiaalisessa mediassa suosion saaneet henkilöt antavat kunnian menestyksestään kokonaan sisällön laadulle sekä mainostuksen osoittamisen oikealle kohderyhmälle.

Digitaalisuus on myös mahdollistanut uudet tavat tuottaa sisältöä. Enää pelkkä teksti ei ole pääasiassa vaan vaihtoehtoina voi myös olla kuva, ääni ja interaktiiviset toimet tai kaikkien näiden yhdistelmä. Uusien innovaatioiden myötä myös uudet tavat jakaa sisältöä ja tuottaa sitä tulevat muokkaamaan internetin käyttöä.